Shoppen en tegelijkertijd de wereld verbeteren. Ik kende het concept al van Toms schoenen, maar het idee bestaat ook voor speelgoed. En in het bijzonder knuffelbeesten: voor elke verkochte knuffel verzorgt cuddle+kind 10 (!) maaltijden voor kinderen.
‘Family of five’ on a mission
En wat voor missie! Jen, Derek, Ethan, Brooke en Rachel Woodgate zijn het gezin achter cuddle+kind. Het idee voor het merk ontstond toen ze ontdekten dat er elke dag kinderen met een lege maag naar school gaan. Dat aantal is zelfs 66 miljoen. Ook overlijden er jaarlijks 3,1 miljoen kinderen jonger dan 5, door gebrek aan eten. De missie van cuddle+kind is daarom jaarlijks 1 miljoen maaltijden te verstrekken.
En dat proberen ze te bereiken met de verkoop van knuffelbeesten.
Ethisch geproduceerde, met de hand gebreide poppen
Unieke, met de hand gebreide poppen. De vrolijke collectie superzachte knuffels van cuddle+kind omvat onder andere Lucy het lammetje, Pearl de zeemeermin en Benedict de beer. Stuk voor stuk lieve knuffelvriendjes!
De knuffelbeesten van cuddle+kind worden fair trade geproduceerd in Peru. De productie ligt in handen van ambachtslieden en draagt bij aan de lokale werkgelegenheid. Elke knuffel voldoet aan de strenge Amerikaanse en Canadese eisen en wordt gemaakt met gifvrije materialen.
1 verkochte knuffel staat gelijk aan 10 maaltijden voor kinderen
Voor het verstrekken van de maaltijden werkt cuddle+kind samen met zogenaamde Giving Partners over de hele wereld. Het gaat dus niet alleen om de bestrijding van honger in Amerika, inmiddels zorgde het merk door de verkoop van knuffels al voor voeding voor kinderen in 65 landen.
Wat een bijzonder speelgoed he? Ik vind dit in ieder geval een fantastisch initiatief! Ik wil je dan ook vragen dit verhaal zo veel mogelijk te delen. Een klein beetje liefde voor cuddle+kind, om ze te helpen hun missie, 1 miljoen maaltijden per jaar, te bereiken!
<3
Wil je zeker weten dat je geen blog of printable mist, volg mij dan op Facebook, Instagram of Bloglovin’. Tot gauw!