Connect with us

Fotoverslag reizen in een zelfgebouwde camper – 2 weken onderweg

Reizen

Inmiddels zijn we twee weken onderweg in onze zelfgebouwde camper. Ben je benieuwd waar we geweest zijn, hoe ons leven in de camper eruit ziet en/of hoe het ons bevalt? Je leest het in dit verslag!

Ik twijfel hoe vaak ik deze updates zal plaatsen. Ik wil voorkomen dat er alleen nog maar camper-artikelen op mijn blog verschijnen, maar vind het natuurlijk ook weer erg leuk je onze reis een beetje mee te laten beleven. Voor nu houd ik het erop dat ik elke twee weken een blog met foto’s probeer te plaatsen van onze reis.

Voor wie het gemist had: hier kun je lezen wat en waarom we voor reis maken.

De eerste week in de camper

Onze eerste week bestond vooral uit kilometers maken, veel werken (we blijven beide gewoon doorwerken tijdens de reis) en wennen aan de camper. We hebben ‘m letterlijk op zaterdagochtend afgebouwd, zaterdagmiddag de bagage erin gezet om zondagochtend te vertrekken. Natuurlijk kwamen we er al snel achter dat we niet alles even handig gepakt hadden. Die eerste week hebben we dus ook wat verschoven en wat decoratie toegevoegd.

Dat laatste wilde ik eerst eigenlijk allemaal gedaan hebben voordat we vertrokken, maar achteraf was het wel goed zo. Op de derde dag hebben we samen met Lis ‘de camper mooi gemaakt’ en het was goed om haar hierbij te betrekken. Hoe leuk ze de camper van tevoren ook vond, we merkten ook dat zij moest wennen aan het idee dat dit nu ons huisje is.

kamperen met camper aan de Seine

wakker worden in de zelfgebouwde camper

In onze eerste week hebben we ruim 1800 km gereden, een aantal nachten op een camping gestaan maar ook gratis geslapen op camperplekken. De eerste nacht bijvoorbeeld, stonden we aan de Seine in een klein Frans dorpje. Dat is wel even heel gaaf wakker worden!

koken tijdens onze reis met camper

Week twee in onze zelfgebouwde camper

Deze week zijn we vanuit Frankrijk door Spanje getrokken en in Portugal aangekomen. Hadden we vooraf het idee ook het binnenland van Spanje rustig door te tuffen, nu hadden we onze zinnen gezet op de kust. Dáár wilden we heen! We hebben wel minder lange rijdagen gemaakt en zijn vaker ergens twee nachten blijven staan. Dat gaf rust.

Hoogtepunten deze week waren een bezoek aan Sevilla, waar we eindelijk, eindelijk de tapas hebben gegeten waar we ons zo op verheugd hadden (tevens de eerste maaltijd die we niet zelf gekookt hebben!). We waren al eens eerder in deze geweldige stad, dus echte sight seeing hebben we achterwege gelaten. We zijn wel met Lis naar Plaza de Espana geweest, hebben lekker rondgelopen en genoten in de groene parken die de stad rijk is.  In Sevilla vonden we een parkeerplaats, in het centrum, waar je met een camper mag staan én overnachten, voor 10 euro per 24 uur.

sevilla met kinderen tapas eten in sevilla

Ook erg gaaf was een bezoek aan Rio Tinto, naar het schijnt de enige écht rode rivier ter wereld. In ieder geval een spectaculair gezicht!

rio tinto Spanje

En natuurlijk ook een hoogtepunt dat we in Portugal aangekomen zijn! We zijn ontzettend benieuwd naar wat de oost- en westkust ons te bieden hebben.

Deze week hebben we weer veel op gratis camperplekken gestaan. Dat kamperen ‘in het wild’ is zo tof! Geeft een heel ander gevoel. Onze camper is uitgerust met een keukentje, mobiel toilet, water en een zonnepaneel voor elektriciteit, we zijn dus zelfvoorzienend en kunnen prima zonder campings.

Leven in een kleine ruimte

Inmiddels zijn we aardig gewend aan de kleine ruimte. Ik moet eerlijk zeggen dat de ruimte me alles meevalt. We hadden expres vrij minimalistisch gepakt – kan ook niet anders. Zolang we ervoor zorgen dat alles zijn plekje houdt en na gebruik direct terug opgeborgen wordt, is de camper echt heel leefbaar.

Staan we op een camping dan kunnen we een tent aan de bus zetten. Zo hebben we even wat extra ruimte.

buscamper met tent

We hebben een groot opbergvak boven de passagiersstoelen, veel ruimte onder het bed en natuurlijk de keukenkastjes. Alles past precies!

interieur zelfgebouwde camper

We worden er ook handiger in: we weten nu dat Lis als ze wakker wordt direct iets wil drinken. We geven haar thuis en dus ook nu melk met thee bij het ontbijt (koude melk drinkt ze niet). De ketel staat in het keukenkastje van de camper, maar deze kunnen we niet openen als ons bed opengeklapt is. De eerste dagen was het dus vrij rap gedaan met lekker samen op bed liggen en bouwden we snel de camper om tot woonruimte. Terwijl het juist zo lekker is om even rustig wakker te worden. Nu zetten we dus ’s avonds de ketel al klaar, zodat we water kunnen koken terwijl we nog op bed liggen :).

Wil je nog meer foto’s en verhalen zien, kijk dan eens op Instagram. Via mijn account komt al redelijk wat voorbij, maar wil je echt meer volgen, zoek ons dan op @all_aboard_3.

Tot snel!

x Anniek

Wil je zeker weten dat je geen printable of blog mist, volg mij dan op Facebook, Instagram of schrijf je in voor de nieuwbrief.

In dit artikel staan affiliate links. Koop je iets via een van deze links, dan ontvang ik daarvan een percentage. Jij hoeft er verder niets voor te doen en ik heb geen inzage in je bestelling. Ondertussen help je mij enorm. Mijn dank is dus groot mocht je iets (maakt niet uit wat) via zo’n link bestellen.

BewarenBewaren

Er zijn situaties genoeg waarin jij, papa of mama, wel wat hulp kunt gebruiken. I feel you, ik heb zelf ook een driejarige rondlopen! Ik hoop jouw ouderschap door middel van printables en toffe speelgoedtips een stukje relaxter te maken. Op minimixtape.nl vind je daarom een bron aan materiaal. Downloaden, printen en gebruiken wanneer jij ze nodig hebt. Meer creatieve ideeen, happy kids, minder tijd! Heb je een suggestie, laat me die dan zeker weten.

1 Comment

1. Arina

4 juni 2018 at 09:52

Wat super tof om te lezen!
    Ik wil nu natuurlijk ook gelijk dat snap je…